اتو آلات www.otoalat.ir
اتو آلات www.otoalat.ir

اتو آلات www.otoalat.ir

دنده پشت فرمان

دنده پشت فرمان,دنده, پشت, فرمان, Paddle Shifters,,آپشن دنده پشت فرمان خودرو,آپشن دنده پشت فرمان ,خودرو,النترا دنده پشت فرمان دارد,اهرم تعویض دنده پشت فرمان,تعویض دنده از پشت فرمان,تعویض دنده پشت فرمان,توسان دنده پشت فرمان,خودروهای دنده پشت فرمان,دنده اتوم
 

دنده پشت فرمان

      دنده پشت فرمان خودرو های کره ایی :


یکی از مواردی که در تمام ادوار مورد توجه رانندگان بوده ، دید و توجه کافی به تعویض دنده بوده است. این مورد یکی از مواردیست که همیشه رانندگان با آن مشکل داشته اند.

در تعویض دنده های دستی، دنده گاهی اوقات گیر کرده و یا دنده گاهی اوقات درست جا نمی رود، که طبعا توجه راننده از رانندگی به کنسول میانی جلب شده و این مهم را بوجود می آورد که توجه راننده از رانندگی به جایی دیگر جلب خواهد شد. برای دنده های اتوماتیک نیز همین مهم وجود داشته، که آیا دنده درست را انتخاب نموده ام و یا نیاز به تعویض دنده هست یا خیر و همین مسئله بیشتر باعث این می شود که راننده توجه خویش را به دسته دنده معطوف نماید.

به همین دلیل و با استفاده از تجارب گذشته، سعی بر این شده است که راننده حتی دست خویش را از روی فرمان نیز جدا ننموده و کنترل بهتر و بیشتری را بر روی خودرو داشته باشد.

از این رو خودروسازان از تجارب موفق در زمینه مسابقات فرمول 1 بهره جسته و طرحی را بر مبنای پدالهای تعویض دنده، یا شیفتر پدال ها، دقیقا پشت غربیلک فرمان قرار بدهند. این پدالها، که 2 پدال و یا 2 دکمه تعویض دنده هستند، بر روی غربیلک فرمان قرار داشته و یا پشت غربیلک فرمان قرار دارند.

سیــستم های مـنومتـیک با اهــرم های تعویــض دنـده در پـشت غربـیـلـــک فـرمـــانش (Paddle Shifters) و دستــه دنــده هــای مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده ها را برای راننده فراهم کرده اند.سیستم تپترونیک در خودروهای اتوماتیک قابلیت تعویض دنده به راننده می دهد و این عمل همراه با دنده پشت فرمان بسیار لذت بخش تر و سریعتر انجام میشود

اصولا پدال یا دکمه سمت راست برای سبک کردن دنده ها ( دنده های بالاتر ) و پدال یا همان دکمه سمت چپ را برای سنگین تر کردن دنده ها ( دنده با شماره کوچکتر، کم کردن دنده ها ) می توان استفاده نمود.

برای خلاص نمودن دنده در این گونه از خودروها کافی است که دو پدال و یا 2 دکمه را با یکدیگر بگیرید، تا دنده به صورت خلاص در بیاید.

 

 

دنده پشت فرمان